Lars Lejonborg kan bli ihågkommen

Efter att Lars Lejonborg avgick som partiledare för folkpartiet har han inte synts mycket i media. Han kommer nog heller inte sitta kvar som minister, ifall alliansen vinner 2010. Därför borde han ta tillfället i akt och slopa kårobligatoriet. Dels för att det är rätt men också för att det kommer göra honom ihågkommen som en reforminriktad minister, flera år framöver.

Läs SvD ledare – Fall inte på mållinjen, Lejonborg.

”Just do it”

// Edvin

Twingly, Intressant, Folkpartiet och Alliansen.

Rola Brentlin is a maverick

Det nalkas förbundsstämma. Om drygt tre veckor kommer förbundets väg till valrörelsen 2010 att börja ta form. Valberedningen har presenterat sitt förslag, men det betyder inte att sista ordet är sagt. Jag har börjat pilla på mitt anförande som jag kommer hålla under personvalen. Kandidaten som jag tänker tala pledera för uppe i talarstolen är Rola Brentlin.

”She has done more than anyone”

// Edvin

Twingly, Intressant och Moderaterna.

Oansvarigt Björklund

Jag har tappat räkningen! Vet inte hur många gånger företrädare från folkpartiet har gått ut och yttrat sig om att vilja se en ny folkomröstning om euron! Dessutom är det oansvarigt av Jan Björklund att lyfta upp debatten om euron, när vi är mitt under en finanskris. Det man bör göra är att vänta tills världens finansmarknader är stabila och att man har utvärderat krisen.

Läs SvD – Fp vill rösta om euron senast 2011

Hoppas att det här inte är folkpartiets viktigaste EU-fråga…

”Another week is coming to an end”

// Edvin

Twingly, Intressant och Folkpartiet.