Gör din röst hörd!

Det var många partier som, under fjolårets årets valrörelse, gick till val på att bland annat minska det demokratiska underskottet inom Unionen, utöver dom viktigaste valfrågorna. Dock har samtliga parlamentariker, sedan dom tillträdde, varit ganska tysta kring utformandet av medborgarinitiativet och hur dom arbetar inom parlamentet för att göra det enklare för oss medborgare att kunna vara med och påverka. Dessutom har jag inte hört så mycket från mina representanter i riksdagen. Frågorna är många och därför tänker jag använda min medborgerliga rättighet för att kolla upp hur mina representanter i riksdagen och Europaparlamentet har arbetat med frågan under den senaste tiden. Vi har en unik chans att påverka hur vi ska kunna få påverka innehållet inom Unionen, då är det självklart för mig att vi inte missar tåget!

R&D

// Edvin

Twingly, Intressant och Politik.

Kommentera

