Medveten taktik från Illmar Reepalu?

Jag har haft fullt upp under dagen, men noterat via mobilen att Illmar Reepalu återigen har skapat tidningsrubriker genom korkat uttalande om att judiska församlingen i Malmö ska ta avstånd från staten Israels handlingar. Anledningen till att uttalandet är korkat är för att Illmar Reepalu i nästa veva önskar att företrädare för muslimer i Malmö inte ska blanda in judar i konflikten mellan Israel och Palestina. Spåret som Dilsa Demirbag-Sten är inne på är något som jag tänkte på tidigare ikväll när jag läste igenom artikeln i Sydsvenskan. Försöker Illmar Reepalu locka till sig röster från muslimer i Malmö genom att medvetet blanda ihop judar i Malmö med staten Israel? Jag skulle inte bli förvånad ifall det här är en medveten taktik från Illmar Reepalus sida. Vid sidan av Göteborg så är Malmö ett skyltfönster för Socialdemokraterna och då kan jag förstå att det inte är roligt för honom att under ett valår bland annat diskutera varför 37 procent av niondeklassarna är underkända i något ämne. Dessutom ska vi inte ens börja ta upp att Illmar Reepalu och vänsterpartierna oavsett konjunktur har misslyckats med integrationsarbetet i Malmö trots att Malmö får mycket pengar från utjämningssystemet.

Jag hoppas att jag har fel…

”Good night”

// Edvin

Twingly, Intressant och Socialdemokraterna.


2 reaktioner på ”Medveten taktik från Illmar Reepalu?

  1. Pingback: Ilmar Reepalu angriper Malmös judar « FRED I MELLANÖSTERN

  2. ”Jag har haft fullt upp under dagen,” Skriver Edvin. En moderat som har fullt under dagen jobar förmodligen enbart halvtid. Resten består av manikyr och snack samt fika.
    Du skulle få känna på vad riktigt arbete är nog skulle du lära dig. Borra skut i Gällivare det skulle vara bra för dig.
    En som var orolig för att han skulle tvingas cykla om en busstrejk skulle bli av är typisk moderat och dessa är av naturen lata.
    Men giriga. och empatilösa.

Kommentera

