Återgång till 80- talet med vänstern!

Det har varit en fullspäckad dag, har varit och sparkat igång MUF Stockholms mini-valrörelse och därför har jag inte kunnat skriva någonting om vänsterpartiernas gemensamma budgetmotion. En kort kommentar – Jag tycker det är lite konstigt att vänsterpartierna vill genomföra en reform som redan är genomförd, nämligen nystartsjobben för ungdomar. Mindre bra är att vänsterpartierna vill höja skatten för företag som har anställt en ung person under 26 år, införa en skatt på riskkapital, införa en skatt på vattenkraft, avskaffa ROT- och RUT (ja om man anser att ROT ska vara tillfällig då vill man avskaffa den och ingenting annat), vill införa en kilometerskatt, avskaffa barnomsorgspengen, göra det mindre lönsamt att utbilda sig genom att höja marginalskatten till 60 procent etc. Vänsterpartiernas politik är i stora drag en rejäl återgång till 1980- talet, ett decennium då skattetrycket var högt, skattebetalarnas pengar brändes på högvarv, nya sedlar pressades vilket lade grunden för krisen på 90- talet.

Hursomhaver. Jag skulle kunna skriva mycket om vänsterpartiernas gemensamma budgetmotion men överlåter det till; Kent, Thomas, Magnus, Tokmoderaten, Ankersjö, Ingerö, Erixon, Gerdau, Johan, Lars, Anna, Mary. Istället tänker jag fokusera på att ladda upp inför samtliga kampanjer runtom i Stockholmsregionen under MUF Stockholms mini-valrörelse, vi kommer fortsätta att kampanja dygnet runt under veckan. Dessutom laddar jag upp inför morgondagens tågturné!

Expressen 1,2,3,4 DN 1,2,3 SvD 1,2,3,4,5,6

// Edvin

Twingly, Intressant, Alliansen, Val2010 och Politik.