Gamla särintressen som inte hänger med

Gah! Blir irriterad över gamla särintressen som inte hänger med i utvecklingen. Nej! Nej! Nej! Jag vill i framtiden inte betala en extra avgift till musikbranchen för att jag äger en mobiltelefon. Jag betalar redan,varje månad, en fast avgift för att lyssna på musik via Spotify i min Iphone. Det räcker. Jag är nöjd. Väldigt nöjd!

Uppdatering: Sedär, Spotify redovisar vinst för 2009 jämfört med förlusten 2008.

SvD

// Edvin

Ansvar – Varje dag, varje timme, varje minut och varje sekund!

Det gäller att ta ansvar, inte bara över ett år eller två år för den delen. Utan varje dag, varje timme, varje minut och varje sekund. Gäller inte bara för politiker i riksdagen, utan även runtom i landstingen, regionerna och kommunerna. IMF släppte en ny prognos över den svenska ekonomins utveckling för 2011 och målar upp en dystrare bild än tidigare, mestadels beror det på krisen runtom i Europa. Inte roligt. Fredrik Reinfeldt och Anders Borg har vid ett par tillfällen poänterat att vallöften och förslag inte kommer presenteras förrän vi närmar oss valet och hur mycket pengar vi har att röra oss med. Alla förslag som Alliansens arbetsgrupper har presenterats (och kommer presentera) kommer alltid  prövas av mot reformutrymmet, att statsbudgeten återigen ska uppvisa balans samt överskott på 1 procent av BNP över en konjunkturcykel och att utgiftstaket ska hållas. Därtill kommer förslagen prövas mot den prioriterade inriktningen, nämligen full sysselsättning och färre som står utanför arbetsmarknaden. Låter som en sund hållning. Minst sagt.

DN och SvD

// Edvin