I want…

Funderar på att köpa nya glasögon. Fast grejen är den att jag inte kan köpa glasögon i dagsläget så jag kommer nog få spara till februari eller något liknande för att ha råd att ha ännu ett par. Jag gillar mina glajjor som jag har just nu men man måste ju ta ett steg framåt på glasögonområdet också.

Har checkat synsam.se och hittat ett par snygga glasögon från Tiger of Sweden, CK, Boss och SAND. Kanske ska önska mig ett presentkort hos Synsam i födelsedagspresent?

Nej, dags att övningsköra.

”The car is on the road”

// Edvin

4 reaktioner på ”I want…

  1. Blir full i skratt av att läsa om att du på allvar (?) tycker att studiemedel idag är ok…..? Att du på allvar anser att dina 2.400 kr att leva på också är ok.
    Samtidigt skriver du här om att dus ka övningsköra- vem betalar det? Mamsen och papsen? Alla har inte den uppbackingen, dessutom är en stor del av studenter idag familjeförsörjare också…..de ska alltså har sina fjuttiga studiemedel till fler än en…..
    Märkligt resonemang du har.

    Även om vi står på helt olika sidor av vår politiska tro tycker jag du är underhållande att läsa.
    Lär mig mycket om hur ”ni” (moderater) tänker och resonerar.

    Ha en fin kväll!

  2. Blir full i skratt av att läsa om att du på allvar (?) tycker att studiemedel idag är ok…..?

    Svar: Ja

    Att du på allvar anser att dina 2.400 kr att leva på också är ok.

    Svar: Ja

    Samtidigt skriver du här om att dus ka övningsköra- vem betalar det?

    Svar: Jag sparar pengar.

    Mamsen och papsen?

    Svar: Nej

    Alla har inte den uppbackingen, dessutom är en stor del av studenter idag familjeförsörjare också

    Svar: Jag har inte heller den uppbackningen. Om studenter, idag, är familjeförsörjare har dom en möjlighet att få mer i fickan via CSN.

    de ska alltså har sina fjuttiga studiemedel till fler än en…..

    Svar: Det är säkerligen svårt för många studenter, men samtidigt är frågan. Hur mycket ska man kräva innan man fattar egna beslut och börjar ta ansvar över sin situation.

  3. http://www.e24.se/pengar24/jobbkarriar/artikel_525663.e24
    Intressant, tycker jag.
    Tackar för din ovanstående svar. Kort och koncist *S*

    Du är duktig som lyckas spara på dina fjuttiga pengar, menar det verkligen och är inte menat som ironi.

    För att kommentera det sista du skriver.
    Man har rätt att begära mer- det handlar om till stor del lånade pengar som ska betalas tillbaka.
    På vilket vis anser du inte att en försörjare tar ansvar genom att vidareutbilda sig?

  4. För att kommentera det sista du skriver.
    Man har rätt att begära mer- det handlar om till stor del lånade pengar som ska betalas tillbaka.
    På vilket vis anser du inte att en försörjare tar ansvar genom att vidareutbilda sig?

    Svar: Mitt svar handlade mer om den generella situationen för studenter och inte familjeförsörjare i synnerhet. Att vidareutbilda sig är att ta ansvar över sitt liv och det är positivt. Men min kritik handlar om den ekonomiska aspekten.

    Ang. artikeln tycker jag att det är bra att man ser över systemen och kommer med förslag om hur man ska anpassa dom utefter dagens situation. Men man kan även göra andra återgärder, ur politisk synpunkt. Två exempel; 1 Se till att det lönar sig att bygga fler bostäder och att fastighetsägare runtom i landet tjänar på att ha privata hyresrätter. 2 Öka graden av flexibilitet inom den högre utbildningen så att studenterna kan få ihop sina livspussel på ett bättre och billigare sätt.

Kommentera

