Den bostadspolitiska debatten blir het

Även om jag vill att debattforum ska läggas ned, kommer den bostadspolitiska debatten på onsdag att vara het. Efter att ha tillbringat flera timmar med fullmäktigegruppen kommer vi att få vindarna att slå till under onsdagens debatt. Även om det inte kommer vara en enad linje bland moderaterna (har mina egna åsikter), kommer vi se till att oppositionen inte hänger med i debatten.

Förövrigt är jag stolt över att vi har det högt-i-tak i gruppen!

”We are on a role”

// Edvin

Twingly, Intressant och Moderaterna.

Barnsjukhuset Martina – Det kommer inte vara en dans på rosor

Har tagit en paus från pluggandet. Har suttit på CK och läst igenom kapitlet om libertarianism i drygt två timmar. Tycker att boken är väldigt bra. Dessutom hade vi ett mycket bra seminarium idag, där det blev livliga diskussioner. Jag har hamnat i en mycket bra grupp!

Har även, under pausen, tagit tillfället i akt och kollat in förbundets nya hemsida. Den är cool, den är pimpad! Tomas och Elvira har gjort ett väldigt bra jobb och förtjänar mycket credd!

Skickade även ett mail till Peter Wasmuth som är talesperson för barnsjukhuset Martina. Det har varit mycket skriverier på sistone och jag är intresserad av att besöka verksamheten.  Jag tycker att det är bra att landstinget får konkurrens. Sverige har en sjukvård i världsklass men det är långa köer för att få vård och barnsjukhuset Martina kommer bidra till att minska köerna. Dessutom kommer det inte vara en dans på rosor för Martina. Landstingets verksamheter är bra och dom kommer ge Martina en rejäl match. Det är bara att välkommna verksamheten in i matchen.

”Time to hit the book”

// Edvin

Twingly, Intressant, Moderaterna, Alliansen, Socialdemokraterna, Sjukvård och Stockholm.