Låt oss hålla hand

Det är tråkigt att inte kunna sova, speciellt när det är en viktig dag imorgon. Hoppas verkligen att jag inte försover mig igen, utan vaknar tidigt och kan åka till skolan och få in nya kunskaper i huvudet. Men en fördel med att vara vaken vid den här tiden, är att man får en möjlighet att läsa dagens DN debatt och kommentera det, innan alla andra bloggare tar täten.

Nu tänkte jag inte skriva mycket om socialministerns debattartikel. Det är positivt att regeringen har lämnat ett förslag om att avskaffa apoteksmonopolet och öka tillgängligheten för människor. Dock kommer det att finnas en del pekpinnar. Men jag gillar att det kommer bli möjligt, att köpa receptfria läkemedel från andra butiker än just apotek.

Debattartikeln som fångade mitt intresse är den som ett par stockholmsmoderater har skrivit. Den handlar om förskolan. Om jag ska vara ärlig så förstår jag inte vad syftet med debattartikeln går ut på. Eller i alla fall en del av debattartikeln. Jag ser att Skolverket har ställt till mer en del problem för några kommuner när det gäller diverse kunskapsuppföljningar. Men jag förstår inte kritiken mot moderaterna. Menar dom att moderaterna, som parti, har fastnat i fällan om att diskutera barngruppsstorlekar och bidrag, eller att vi inte har försökt tillräckligt hårt att byta synsätt i debatten? Det skulle varit bättre ifall dom var mer tydliga på den punkten. Linda Norberg kanske kan förklara? Men skribenterna har öppnat dörren till en mycket intressant debatt och det handlar om det pedagogiska innehållet i förskolan och dess funktion, generellt.

Läs DN debatt – Vi inom m inget föredöme.

”Im going to bed”

// Edvin

Twingly, Intressant, Alliansen och Moderaterna.

En reaktion på ”Låt oss hålla hand

  1. Intressant. Jag hade missat den där.

    Ska läsa, fundera och återkomma under dagen! Tack för tips!

Kommentera

