Regeringen föll för populisterna

Jag är mycket tveksam till regeringens paket till bilindustrin. Vad än någon säger, så är dessa 28 mrd kronor, i paketet, 25 mrd för mycket! Att i samma veva skapa ett nytt statligt bolag är ett varv åt fel håll. Kommer återkomma om paketet, vid ett senare tillfälle.

Läs SvD – 28 miljarder i bilstöd.

”My god”

// Edvin

Twingly och Intressant.

3 reaktioner på ”Regeringen föll för populisterna

  1. Jag är också tudelad om detta. Ena ggn vill alliansen privatisera, nu vill de ta av de sämst ställdas pengar för att finasiera VD-ar löner o.s.v i Svensk bilindustri.
    Jag är rädd för att det är bortkastade pengar.
    Risken är att direktörer chefer ser sin chans att nu norpa åt sig av skattebetalarnas pengar.

    Men jag reserverar mig.
    Jag vill se om det är bra.

  2. Ping: Oenighet om bilpaketet - förstås | Arvidfalk.se

  3. Bor man i västsverige ser man lite annorlunda på saken. Jag är också principiellt emot paketet, men alternativet är massiv arbetslöshet i hela Göteborgsregionen, vilket skulle rendera varken moderatröster eller välstånd.

Kommentera

