Jag drar mitt strå till stacken.

Med tanke på att jag läste den här debattartikeln i dagens DN debatt, så har jag bjudit in folk i facebookgruppen Val till Europaparlamentet. Det är ett litet steg till att få människor att bli engagerade och rösta i EP-valet.

 

”Are you going to vote”

// Edvin

Twingly och Intressant.

4 reaktioner på ”Jag drar mitt strå till stacken.

  1. EU ar djupt forankrat i den svenska sjalen titta bara pa lissabonfordraget som togs av riksdagen.98% av svenskarna (+politiker) vet val inte fordragets innebord fastan grundlagen kommer att andras.
    Sverige en nation for framtida missbruk och dyligt fran politiker.

  2. Ett första steg kan ju vara att EU-minister Malmström tar EU-politiken på allvar i media. Hon använde nyligen EU-valet i en debattartikel till propaganda för Alliansens enighet inför nästa riksdagsval. Att påstå att Alliansen har en enad EU-politik (även om de säkert är ganska överens om sitt agerande i ministerrådet) är en lögn så länge de sitter i olika europeiska partigrupper som röstar olika i en del frågor. Inte undra på att folk är skeptiska!

  3. Det är lugnt, jag ska rösta.

Kommentera

