Därför skulle Mona Sahlin vara en svag statsminister

Nämen se där! Det verkar som att AB Volvo har pengar på kontot. Men det har inte hindrat AB Volvo att göra utspel där dom vill att skattebetalarna ska komma till undsättning.  Ganska tacky om du frågar mig.

Läs SvD – Reinfeldt: Volvos bonusar stötande.

Stackars Mona Sahlin. Nu stärks ju bilden av henne som en populistisk politiker som inte har ryggrad nog att stå emot särintressen, som vill roffa åt sig skattebetalarnas pengar. Inte undra på att väljarna ifrågasätter Mona Sahlins kompetens och förmåga att leda landet.

Läs SR – Sahlin öppnar för statligt Volvo.

”Toodles”

// Edvin

Twingly och Intressant.

3 reaktioner på ”Därför skulle Mona Sahlin vara en svag statsminister

  1. Och där kom din kompetens att ifrågasättas är jag rädd. Mona Sahlin talade om Volvo PV (de som tillverkar bilarna) medan artikeln som nämner höjda direktörslönetak handlar om Volvo AB. Dessa är två helt olika företag som råkar dela ett gemensamt förflutet, ett band numera helt brutet.

    Att de i artikeln även nämner att Volvo AB tidigare har bett om skattepengar kan jag inte hitta någon information om… Undrar om inte även de misstagit Volvo AB för Volvo PV

    • Nja men det skulle jag inte säga. För att Mona Sahlin har ju pratat om att hela fordonsindustrin behöver stöd och hjälp och senast jag kollade var ju AB Volvo en del av fordonsindustrin. Sedan kanske jag borde lagt till en bättre länkning gällande Sahlin 🙂

  2. Ja, fy f*n… Som mitten röstare kan jag säga att jag har panik… Jag har att välja mellan Mona och Fredrik… Och ångesten stiger…

Kommentera

