Äntligen!

Nu blir det snabba ryck! Jag ser att Hillevi Engström har blivit partiets nya talesperson i jämställdhetsfrågor. Coolt! Något som jag ger henne tummen upp för, är att hon vågar kritisera vårdnadsbidraget. Nice! För er som följde mig på min förra blogg, så vet ni att jag inte är världens största fan av vårdnadsbidraget.

Förhoppningsvis kommer Hillevi Engström INTE presentera allt för många förslag där man fastnar i olika nivåer på ersättningar, utan förslag där man ökar kommunernas frihet att skapa diverse barnomsorgsmodeller. Exempelvis Nackamodellen (som fick avskaffas efter ett beslut i regeringsrätten).

En sak är säker. Hillevi Engströms uttalande om vårdnadsbidraget kommer skapa MASSIV debatt inom Moderaterna men också inom Alliansen. Det är bra.

Läs SvD – M-politiker vill ge pappalediga bonus.

Nu måste jag äta frukost och sedan åka på planeringsdag med kultur- och fritidsnämnden i Sollentuna. Dock kan jag enbart vara med fram till lunch.

”A new day has begun”

// Edvin

Twingly och Intressant.

En reaktion på ”Äntligen!

  1. Ska bli spännande hur detta påverkar partiet – inte minst vad partistämman bestämmer sig för i höst!

    Hur som helst är Hillevi bra så det kommer bli bra drag i debatterna även framöver!

Kommentera

