Nu jäklar blir det debatt!

Kom hem för en stund sedan, efter en mycket trevlig kväll ute på stan. Det är roligt att Stockholm har blivit en levande region, även under kvällar och helger.

Hursomhaver.

Tummen upp – Gick in på DN och såg att Maria Stockhaus, Berit Assarsson, Gunnar Oom, Paul Lindquist, Mats Fält, Sofia Paulsson och Magnus Bergman har skrivit en debattartikel som kommer att röra om i den politiska grytan. Bortsett från finansieringsbiten (som jag ställer mig bakom) tycker jag det är positivt att dom vågar lyfta upp frågan om barnomsorg under obekväma arbetstider. Det har varit ett ämne som många Moderater inte vågat diskutera. Därför är det coolt att Maria, Berit, Gunnar, Paul, Mats, Sofia och Magnus tar ett kliv framåt i den här frågan.

Personligen har jag inga problem med barnomsorg under obekväma arbetstider, utan jag tycker att fler kommuner bör öppna upp den dörren. Det finns många föräldrar i Sverige som jobbar utanför ramen för normal kontorstid och jag tycker det är självklart att dom ska få ihop sina livspussel. Jag har stor förståelse för kommuner som inte kan finansiera en sådan verksamhet men just därför vore det bra ifall regeringen såg över regelverket kring maxtaxan, så att man kan möta medborgarnas behov.

Som jag skrev tidigare så kommer debattartikeln att skapa en stor debatt inom den politiska sfären samt inom Moderaterna och det är positivt. Det behövs en stor och bred diskussion (där inget är tabu) om hur framtidens barnomsorg ska vara organiserad och finansierad.

Kan även tänka mig att gänget på Timbro är glada 🙂

Läs DN Debatt – Låt föräldrar betala mer för sina barn i förskolan.

”Good night”

// Edvin

Twingly och Intressant.

En reaktion på ”Nu jäklar blir det debatt!

  1. Ping: Moderat jakt på småbarnsföräldrar | Haninge Posten - Blogg

Kommentera

