S ogillar det fria valet

Jag är inte förvånad över att Socialdemokraterna ogillar det fria valet inom barnomsorgen.

Jag är inte förvånad över att Socialdemokraterna ogillar det fria valet inom skolan.

Jag är inte förvånad över att Socialdemokraterna ogillar det fria valet inom sjukvården.

Jag är inte förvånad över att Socialdemokraterna ogillar det fria valet inom äldreomsorgen.

Jag är inte förvånad över att Socialdemokraterna vill att EU-parlamentet ska detaljreglera arbetstagarnas arbetstider.

Men jag är förvånad över att Håkan Juholt, en socialdemokratisk riksdagsledamot, vill avskaffa det fria valet till Europaparlamentet och vill att riksdagen ska ”välja” representanter.

Om det ska finnas ett parlament så ska det naturligtvis vara folket som väljer representanterna.

Vad säger Mona Sahlin om detta?

Läs Henrik Alexandersson – Demokrati? Bara när det passar (s)!

”Well, what can you do”

// Edvin

Twingly och Intressant.

En reaktion på ”S ogillar det fria valet

  1. För det första låter det som en bra idé att använda sig av representativ demokrati till EU. För det andra håller det fria valet på att förvandla skola, barnomsorg och vård till ett flipperspel. Barn och vårdnadstagare är kulan.

Kommentera

