What is the point?

Jag ser att Allians för Sollentuna vill införa Euro som parallell valuta i kommunen. Det låter väldigt intressant och jag har inget emot det, eftersom att en majoritet av medborgarna i kommunen ville ha Euron som valuta under folkomröstningen 2003.  

Jag har en fråga;  What is the point? Jag skulle ha full förståelse om man vill införa en parallell valuta, ifall det skulle leda till en bättre ekonomisk situation för Sollentuna (har inte sett några beräkningar på detta). Men om man enbart vill ”sparka” igång en nationell debatt och därmed köra över en majoritet av svenska folket, så är jag väldigt tveksam.

Läs SvDSollentuna ska bli Euro-Zon.

”G’day”

// Edvin

Twingly och Intressant.

Kommentera

