Idag köper jag mitt SL-kort!

Dagens tips – Jonas Morian har skrivit ett väldigt bra inlägg där han ger en rejäl känga mot Planka.nu och belyser ett par problem med tanken om en avgiftsfri kollektivtrafik. Ytterligare problem med en avgiftsfri kollektivtrafik är att tillgängligheten och punktligheten kommer försämras, i synnerhet under kvällar och helger. Kollektivtrafiken i Stockholm kostar pengar och kommer behövas bygga ut i takt med att vår region växer.

Läs Jonas Morian – Gör din plikt, kräv din rätt.

Lite kuriosa – Det har satsats historiska belopp under mandatperioden för att bygga ut och förbättra kollektivtrafiken. SL har fått tre miljarder ytterligare i ökad budget under dom senaste tre åren. Det skulle inte vara möjligt utan avgiftssytemet.

Läs några inlägg om kollektivtrafik från min nuvarande blogg.

Läs några inlägg om kollektivtrafik från min gamla blogg.

Nu ska jag gå och köpa mitt månadskort!

”Thanx for the tip”

// Edvin

Twingly och Intressant.