Mona gillar Moderat skolpolitik

”Som förälder har jag aldrig förstått behovet av tidiga betyg, eftersom jag fått ta del av detaljerade omdömen som talat om att det här är din dotter bra på och det här behöver hon plugga mer på. Jag har fått så oändligt mycket hjälp jämfört med mina egna föräldrar när jag kom hem med mina papper med siffror på.”

Mona Sahlin  – Lärartidningen (nr 9/2008)

Även om citatet är ett år gammalt, är det ganska bra att påminna Mona Sahlin om att hon gillar Moderat skolpolitik, även om hon har försökt motverka skriftliga omdömen i skolan. Dåvarande skolminister Ingererd Wärnersson (s) gick så långt att hon hotade Mats Gerdau (m) med fängelse om Nacka kommun inte upphörde med dom skriftliga omdömena. Lite kuriosa – Mona Sahlin bor i Nacka. Nacka är en välskött borgerlig kommun, där man har kommit långt med att erbjuda invånarna valmöjligheter inom välfärden.

Linda Norberg och Mats Gerdau.

Läs SvD Ledare – Inte den kick-off Sahlin hade behövt.

Läs DN Ledare – Ingen valvinnare.

 

”One for the books”

// Edvin

Twingly och Intressant.

2 reaktioner på ”Mona gillar Moderat skolpolitik

  1. Klart hon är nöjd – hon bor ju i Nacka. En av Sveriges allra bästa kommuner. Undrar om hon vore lika nöjd om hon bodde i katrineholm eller gävle? 😉

  2. Faktum är att oppositionen gör precis ALLTING fel sedan en tid. Det är direkt uppseendeväckande, och man måste börja fråga sig vad som egentligen är i görningen.

Kommentera

