Tummen ned för ”lyft”

Jag diggar det faktum att Mats Knutsson Twittrar! Han är ju väldigt grym på att informera oss outsiders om allt som händer under diverse politiska presskonferenser. Anders Borg presenterade finansplanen och huvuddragen i statsbudgeten för 2010. Dock antar jag att oppositionen kommer bli liiiite irriterade över att dom kommer få veta huvuddragen i finansplanen och budgeten efter svenska folket. Mycket av innehållet har redan presenterats och därför tycker jag inte att det är nödvändigt för mig att återigen skriva om nyheten. Jag är fortfarande väldigt skeptiskt till ”lyft”, eftersom att ”åtgärden” stinker pysselsättning. För mer information om statsbudgeten 2010, kan ni läsa gårdagens inlägg. Alliansen visar enorm styrka genom att vi som ett lag kan presentera en gemensam budget i en tid av finanskris och lågkonjunktur. Samtliga partier har bidragit och samtliga partier har vunnit. Imorgon kommer statsbudgeten att presenteras i sin helhet. Imorgon är också dagen då valrörelsen drar igång!

SvD, SVT, DN, DN2, DN3

”It has been a very good day”

// Edvin

Twingly, Intressant och Alliansen.

En reaktion på ”Tummen ned för ”lyft”

  1. Ping: Krisläge kräver en krisbudget « Kent Persson (m) blogg

Kommentera

