Ledsen att göra dig besviken!

Peter Andersson undrar varför det är ”tyst” bland borgerliga bloggare, efter dagens rapport från AMS om att antalet varsel är lägre än vid samma tidpunkt förra året. First of all, det är positivt att antalet varsel har sjunkit under dom senaste månaderna. Second of all, den stora utmaningen blir att arbetslösheten inte biter sig fast och det gör vi genom att skapa förutsättningar för företagen att växa och generera vinster. Sedan bör vi fortsätta föra en politik där vi öppnar armarna för snuskigt rika människor. För utan människor med kapital kommer inte människor med idéer kunna skapa nya jobb och människor utanför arbetsmarknaden kommer därför ha det svårare att få in en fot in på arbetsmarknaden. Nu till Peter Anderssons ”anklagelse” om ointresse. Jag kan endast tala för mig själv och min situation. Under dom senaste veckorna har jag haft fullt upp på studiefronten och därav har jag inte hunnit läsa eller kommentera ämnen som rör läget på den svenska arbetsmarknaden. Jag kan även meddela er om att jag kommer ha fullt upp med mina studier under dom kommande fyra veckorna och någonstans mellan studier, jobb och politik måste jag vila upp kroppen och tillbringa tid med familj och vänner. Det är en konst att få livspusslet att gå ihop (och svaret är ja, även unga har livspusslar). För att lugna ned Peter Andersson (och alla er som läser bloggen) kan jag meddela er om att jag har lagt lite tid, utöver mina studier, på att kolla hur man kan sänka in trösklarna på den svenska arbetsmarknaden ytterligare, i synnerhet för ungdomar. Det handlar inte om förändringar LAS eller det svenska skattesystemet (även om det är nödvändigt). Det handlar om reformer inom andra viktiga områden.

DN

”Hope that you can calm down”

// Edvin

Twingly, Intressant och Moderaterna.

En reaktion på ”Ledsen att göra dig besviken!

  1. Ping: Allt om Alliansen @ Spotlife

Kommentera

