Ersätt Prins John med Robin Hood!

Jag ser att ledarredationen på SvD har skrivit en ledare om Handelskammarens (Stockholm) rapport om utjämningssystemet. Jag tycker det är bra att vi har fått en stor diskussion i bloggosfären men också i samhället om skatterna i Sverige och framförallt hur man använder skattebetalarnas pengar. Den historiska Prins John-Politiken som vänsterpartierna har bedrivit under flera år måste bytas ut mot en riktig Robin Hood-Politik. Jag håller mina tummar för att den här diskussionen håller i sig under valrörelsen 2010, eftersom att den är viktig. Ja, Peter Andersson! Jag ställer upp bakom principen av att det ska finnas ett utjämningssystem så att alla kommuner har goda förutsättningar att ge bra service åt medborgarna, men som jag har skrivit tidigare tycker jag att systemet bör vara statligt. När det gäller Chris Heisters olika uttalanden om utjämningssystemet, kan du maila henne och fråga hur hon tänkte. Förhoppningsvis kommer utredningen om utjämningssystemet lägga fram förslag på förändringar som förbättrar systemet. Den 30 april 2011 kommer vi få svar på våra frågor.

”Thank god it is Friday”

// Edvin

Twingly, Intressant, Moderaterna och Politik.

Kommentera

