Buketter till höger och vänster

Dagens frihetsbukett går till riksdagskandidaten Hanif Bali, för hans debattartikel i Aftonbladet om ensamkommande flyktingbarn. Grön Ungdoms Maria Ferm förtjänar också en stor bukett (och en fet björnkram) för hennes insatser under dom senaste dagarna. Lars-Ivar Ljungmans agerande under dom senaste dagarna har orsakat onödigt mycket skada för Moderaterna och just därför tycker jag borde han lämna uppdraget som valberedningens ordförande. Jag kommer bli alldeles tokig om jag får ytterligare en ”Vad var det jag sa”-kommentar.

”Good night”

// Edvin

Twingly, Intressant och Moderaterna.

3 reaktioner på ”Buketter till höger och vänster

  1. Nä, jag tänkte bara säga: viktigt stå rak när det gäller ens egna. Och svårt.
    Jag har idag hänvisat till dig då jag fått frågan om jag hört om en enda moderat som säger ifråni i frågan.

    Vet ju nästan inget om dig – inte hunnit läsa bloggen å så – men jag antar att i nästan alla frågor tycker vi mycket olika – kanske till och med ogillar varandras åsikter. Men det lilla jag har sett av dig gillar jag. För det handlar inte bara om att ha en åsikt – i mina ögon. Utan en grundvärdering. O ffa handlar det om att stå för det man anser sant och rätt även i ett besvärligt läge. Så om det är nåt värt ska du veta att du har en politisk motståndares respekt ikväll. Jsut i den här frågan står jag gärna med dig istället

    Heja – helt enkelt.

    God Natt

    Anna Kettner

  2. Ping: Kommuner som isolerar sig saknar framtid « Kent Persson (m) blogg

  3. ”Detta är ovärdigt och inhumant, och skälet är att endast 98 av Sveriges 290 kommuner vill ta emot ensamkommande barn.”

    Detta skrev Migrationsverkets generaldirektör Dan Eliasson i augusti i år. Det vi ser i Vellinge är alltså ett liberalt, socialdemokratiskt, kommunistiskt, grönt, moderat problem. Inte ett moderat problem.

Kommentera

