The comeback!

Efter en lång tentapaus är jag tillbaka! Även om jag inte har varit aktiv på bloggen under den senaste veckan, har jag följt den politiska debatten via nätet, i synnerhet via Facebook (thank god for the Iphone). Mitt liv har förändrats dramatiskt sedan jag köpte min Iphone för snart två veckor sedan. Livet är underbart eftersom att jag kan pyssla med olika saker samtidigt som jag sitter på Universitetet och pluggar. Jag missar nästan ingenting (på gott och ont naturligtvis)! Hursomhaver. Nästa vecka kommer ESV att publicera deras nya prognoser för utvecklingen av statsfinanserna (statsbudgeten och dom offentliga finanserna) för 2010-2014. Det ska bli intressant att få läsa igenom den nya prognosen för att jämföra siffrorna med prognoserna från september. Kristina Lundqvist som är chef för avdelningen Analys och prognoser har flaggat att prognoserna kommer innehålla positivare siffror än tidigare, dels för att den svenska ekonomin håller på att återhämta sig men också för att skattebaserna utvecklas positivare än tidigare prognoser.

Nu tänker jag vila efter gårdagens tenta och tentafest 🙂

”Ciao”

// Edvin

Twingly, Intressant och Politik.

Kommentera

