Tack!

Nu är resultaten offentliga från Moderaternas provval i Stockholms stad och län. Så här har medlemmarna röstat från Stockholms län till riskdagen (topp 10, valkrets Stockholms län) ;Fredrik Reinfeldt. Ewa Björling, Hillevi Engström, Anna Kinberg Batra, Karin Enström, Mats Gerdau, Göran Pettersson, Marietta De Pourbaix-Lundin, Isabella Jernbeck och Fredrik Schulte.

I provvalet till Stockholms läns landsting från valkrets Nord (Sollentuna, Solna och Sundbyberg) hamnade jag på plats 9 av 33. Jag vill tacka alla er som röstade på mig under provvalet och som stödjer min kandidatur till Stockholms läns landsting. Om jag ska vara ärlig är jag smått förvånad över min placering på listan, trodde att jag skulle hamna under topp 10. I dagsläget har Moderaterna 5 mandat från valkrets nord. Det är alltså inte omöjligt för oss att öka mandaten under valet 2010. Jag kommer under dom närmsta veckorna att skriva färdigt utkastet till B-uppsatsen, vila och reflektera över resultatet i provvalet innan jag bestämmer mig för hur jag vill bedriva min personvalskampanj under 2010. Dessutom ska vi inte glömma att vi har två kedjor kvar i processen; nomineringskommittéernas förslag och nomineringsstämman. Topp 10 till Stockholms läns landsting (Valkrets Nord); Lars-Erik Salminen, Torbjörn Rosdahl, Douglas Lithborn, Pehr Granfalk, Zanna Mårtensson, Carl Grufman, Eva Klingström, Marie Hård, Edvin Alam och Leif Bergmark.

För mer information, gå in på http://www.moderaterna.net/provval

Ännu en gång, tack så mycket för stödet!!!

”Good night”

// Edvin

Twingly, Intressant, Moderaterna och Politik.

En reaktion på ”Tack!

  1. Grattis så långt, Edvin
    Blir dock en smula avundsjuk på er ( och även S i Sumpan nu) som använder personval kreativt och konstruktivt. En del har mycket att lära av det….

    /pa

Kommentera

