Well, SL är i alla fall inte Skånetrafiken…

Jag ogillar verkligen förseningar i kollektivtrafiken, i synnerhet när det gäller busstrafiken och pendeltågen med tanke på att jag är beroende av båda för att ta mig till och från City. Har full förståelse över att kollektivtrafiken var seg under dom första dagarna, när det började snöa under förra veckan. Även jag blev förvånad över mängden av snö som föll ned från skyn. Men att det än idag är förseningar i pendeltågstrafiken får mig att tänka på hur SL (och samtliga operatörer) arbetar och kvaliteten på bussarna och pendeltågen. Det ska inte komma som en chock för någon som arbetar inom kollektivtrafiken att det snöar i Sverige under den här tiden på året.

Allmänt – Eftersom att jag är beroende av kollektivtrafiken, blir jag irriterad över förseningar och ogillar (UNDERDRIFT) exempelvis bussar som åker tidigare än utsatt tid. Det senare fenomenet har fått mig att gå upp i taket flera gånger. Hursomhaver. Stockholms lokaltrafik är i alla fall inte Skånetrafiken som velar fram och tillbaka med resegarantin.

SvD

”Good morning everybody”

// Edvin

Twingly, Intressant, Snö och Stockholm

Kommentera

