Im moving on!

Vänner!

För er som känner mig, vet ni att jag under en lång tid har letat runt efter en bostad i den stora betongdjungeln runtom i Sollentuna, Solna och Sundbyberg. Efter ett par månaders letande har jag nu äntligen fått ett förstahandskontrakt, dock inte i valkretsen utan i min gamla hemkommun Stockholm stad. Det betyder att jag av naturliga skäl drar tillbaka min kandidatur från valkretsen till Stockholms läns landsting med omedelbar verkan och begär entledigande av mina kommunala uppdrag i Sollentuna kommun, från och med 1 juli 2010.

Det känns oerhört ledsamt för mig att lämna Sveriges varmaste Moderatförening och vackraste kommun. Jag flyttade till Sollentuna under våren 2006 och fick ett varmt mottagande från partiföreningen under första medlemsaktiviteten, kommer fortfarande ihåg glädjeruset som gick igenom min kropp när jag fick förtroendet av fullmäktigegruppen att företräda Moderaterna och Allians för Sollentuna i Integrations- och demokratinämnden samt Kultur- och fritidsnämnden.

Samtidigt som jag är glad över att ha fått en stabil fot på bostadsmarknaden känner jag vemod. Dom senaste fyra åren i Sollentuna har varit oerhört lärorika. Torbjörn Rosdahl, Oscar Jansson, Maria Stockhaus, Benkt Kullgard, Thomas Ardenfors och Henrik Thunes har under dom senaste fyra åren varit mina främsta politiska förebilder i Sollentuna. Utan dom skulle jag exempelvis inte fått en inblick i hur politik fungerar i praktiken och jag skulle inte utvecklat ett intresse för fler sakfrågor än skolpolitiken. Benkt och Henrik har lärt mig konsten att vara inkluderande och lyhörd, Thomas har lärt mig konsten att tänka utanför lådan på kampanjfronten, Maria har lärt mig konsten att förstå dom olika delarna i utbildningspolitiken, Oscar har lärt mig konsten att greppa juridiken i kommunpolitiken och Torbjörn har lärt mig konsten att vara en ledare.

När jag ändå är inne på aktörer i kommunpolitiken vill jag ge en ros till samtliga i oppositionen. Något som är fint med kommunpolitiken i Sollentuna är att vi aldrig har låtit våra politiska meningsskiljaktigheter gå ut över våra privata relationer. Vi kan ha tuffa ordväxlingar kring olika sakfrågor när sammanträdena är igång (har dock endast varit med om det två gånger under mandatperioden) men så fort klubban har fallit på bordet går vi ut genom dörrarna som vänner. Freddie Lundqvist (Oppositionsråd för Socialdemokraterna) du har lärt mig konsten att förstå Socialdemokraternas politik och taktik 😉

Tack så mycket för dessa  fyra underbara och lärorika år!

// Edvin

Twingly, Intressant och Politik.

2 reaktioner på ”Im moving on!

  1. Aw, vi kommer sakna dig! Tur att du inte flyttar så långt 🙂 kram på dig och vad kul att du hittat någonstans att bo!

  2. Edvin Alam tillbaka till MUF Västerort!!

    The joke is on you, Sollentuna!

Kommentera

