Alliansens kommunikationsstrategi suger II

Jag har tidigare kritiserat Alliansens gemensamma kommunikationsstrategi och blir nu tvungen att återigen att slänga en stor (men välförtjänt) känga till Centerpartiet, Folkpartiet, Moderaterna och Kristdemokraterna. Jag var inne på Alliansens gemensamma hemsida för en stund sedan och noterade att den sista uppdateringen skedde i samband med när regeringen presenterade stödet till Västra Götalandsregionen. Alltså för att vara tydlig, i snart två månader har det inte skett en enda uppdatering på Alliansens gemensamma hemsida! Under den här tiden har det varit flera debatter mellan Alliansen och Vänsterpartierna och dessutom har det hänt en del på produktionsfronten, men ingenting av detta har kommit upp på den gemensamma hemsidan. Det här är inte acceptabelt och jag hoppas dom ansvariga tar sig själva i kragen och börjar ta hand om vår gemensamma sida.

Uppdatering: Om Alliansfritt Sverige klarar av att posta omkring 230 inlägg från 21 december-12 februari, klarar nog någon som arbetar inom Alliansen att uppdatera hemsidan.

// Edvin

Twingly, Intressant och Alliansen.

6 reaktioner på ”Alliansens kommunikationsstrategi suger II

  1. Jag håller med dig Edvin ! Jag kommer själv blogga om det här. Förstår inte varför man inte visar sitt budskap på IT.

  2. Edvin,

    Du har en klok poäng. Samtidigt ser jag hellre ett högkvalitativt och relevant inlägg än tio meningslösa sarkastiska hat-inlägg från politiska motståndare. Alliansfritt är kul för redan frälsta men ska nog inte betraktas som måttstock för politisk kommunikation.

  3. André, det ska nog vara väldigt högkvalitativt för att det ska gå uppemot två månader mellan uppdateringarna…

  4. Jag vet att det var hårt att vi uppmärksammade de spritfester du medverkade på Assar, men jag hoppas du inte känner dig för hatad. Jag tror tvärt om du hjälper vår sak 🙂

  5. André: Med den växlingskursen borde det ha varit i alla fall sisådär tjugo uppdateringar på Alliansens hemsida, då! 🙂

  6. Magnus,

    Point taken! 🙂

Kommentera

