Bloggskatteuppropet!

Riksrevisionens utredning kring jobbskatteavdraget ramlade i min mail tidigare under kvällen. Det är en mycket intressant läsning och jag tänker verkligen sprida vidare informationen till Alliansens sympatisörer i bloggosfären för kännedom. Riksrevisionen konstaterar att jobbskatteavdraget (1-3) har en potential att på lång sikt bidra till att omkring 88000 fler får ett arbete samt att antalet arbetade timmar ökar med 2,6%. Dock är det fortfarande många som inte har kännedom om jobbskatteavdraget och det kan faktiskt bidra till att reformen INTE uppnår sin potential, nämligen att få fler människor att stå på egna ben. Därför startar jag nu bloggskatteuppropet! Syftet med bloggskatteuppropet är simpel, det är att öka medvetenheten bland svenskarna om jobbskatteavdraget. Jag kommer därför att nu meddela 10 av mina vänner (som inte verkar inom politiken) att dom kan vända sig till http://www.jobbskatteavdrag.se för att se hur mycket dom får behålla varje månad och lägga till en text i min mailsignatur  (tipstack: Anna) som länkar till http://www.jobbskatteavdrag.se.

Skriv ett inlägg och berätta om hur du att göra för att öka medvetenheten bland svenskarna om jobbskatteavdraget? Taggen på Twitter är #Bloggskatteupproret.

Antar Fredrick, Annie, Kent, Mary, Tokmoderaten, DHS, Dick Erixon, Ardenfors, Böhlmark, Lundberg, Westerberg, Klamberg, Ankersjö, Andersson och Wykman utmaningen?

// Edvin

Twingly, Intressant, Alliansen, Val2010 och Politik.

3 reaktioner på ”Bloggskatteuppropet!

  1. Bra engagemang, Edvin! Vi måste bli betydligt bättre på att förmedla jobbskatteavdragets alla förträffligheter. Synd att det inte står på lönespecifikationen varje månad, det skulle göra fler medvetna om det tror jag. Kanske något att införa?

    • @Mats: Riksrevisionen kom med ett förslag om att Skatteverket borde informera svenskarna om jobbskatteavdraget. Dock är jag smått skeptiskt mot det, då jag inte har så mycket övers att myndigheter opinionsbildar. Dock tror jag det är helt rätt väg att gå genom att skriva in jobbskatteavdraget i lönespecifikationen 🙂

Kommentera

