Maria Ferm och Jakop Dalunde är verklighetens Mats Roslin

Är det ansvarsfullt att hälla ut statens pengar över McDonalds och andra företag som redan råkar ha unga anställda?

– Maria Ferm och Jakop Dalunde – Språkrör för Grön Ungdom i en debattartikel om arbetslösheten bland unga i Sverige.

Citatet ovan visar skillnaderna i svensk politik i synnerhet när det kommer till synen på skattebetalarnas pengar. Vänsterpartierna tycker att skattebetalarnas pengar är statens pengar medan vi som tillhör Alliansen tycker att skattebetalarnas pengar är just skattebetalarnas pengar. Kort och gott; Maria Ferm och Jakop Dalunde bekräftar att vänstern  går till val på att driva en Prins John-Politik medan Alliansen driver en riktig Robin Hood-politik. Den här veckan bevisar Maria Ferm och Jakop Dalunde att Mats Roslin existerar i det svenska samhället, det är skattretande.

// Edvin

Twingly, Intressant, Alliansen, Val2010 och Politik.

En reaktion på ”Maria Ferm och Jakop Dalunde är verklighetens Mats Roslin

  1. Men sluta nu med detta om ”verklighetens Mats Roslin”. Det är det JAG som är! Minst lika verklig som Ferm/Dalunde! Och mina analyser är skarpare, mycket skarpare!
    Läs själva på min blogg http://www.skattehojning.nu
    Och glöm inte titta på mina videobloggar, där ni kan beskåda den obestridligt verklige Mats Roslin i full aktion.
    Tokarna på Skattebeklagarnas förstening har också lagt in intervjuer med undertecknad på sin sajt http://www.skattretande.se i den fåfänga förhoppningen att det ska stödja deras sak. I själva verket smular jag sönder deras argument!
    Och nu när Mikaela Valtersson gör gemensam sak med mig, står jag ännu starkare. Roslins tänkande går mot ständigt nya segrar!
    MVH
    Mats Roslin

Kommentera

