Finns ingen gyllene medelväg

Jag skrev det igår och jag skriver det igen; Det finns ingen ursäkt för att inte stå upp för den svenska demokratin och våra grundlagar, därför är jag  glad över att Paulina Neuding och Johan Lundberg tydligt tagit ställning för våra grundläggande fri- och rättigheter som vi har i Sverige. Det finns ingen gyllene medelväg i den här frågan enligt mig. Alla förlorar ifall vi tummar på våra grundläggande fri- och rättigheter. Om vi legitimerar våldet mot Lars Vilks, öppnar vi dörren för ytterligare mörka krafter att använda våld mot personer vars livsstil dom inte gillar. Allvarligt talat, vill ni leva i ett sådant samhälle? Jag vill inte det!

DN Debatt

// Edvin

Kommentera

