I <3 my job!

Snart har halva arbetsveckan flygit förbi! Dock har det hittills varit en ganska tråkig arbetsvecka eftersom nästan ALLA är på semester och med tanke på att jag har en del aktiviteter som jag vill boka/bekräfta åt min ledamot, Anna Kinberg Batra, fram till den 19 september så är det inte roligt att slussas vidare från person till person utan att få napp. Mest ledsen är jag över att riksdagens sunshine, Sofia Arkelsten, inte är på plats. Fia har ett leende och skratt som kan tränga bort de mörkaste molnen på himmelen. Ibland när jag är uttråkad eller behöver lite energi för att klara av en hel arbetsdag på jobbet så brukar jag leta upp Fia för att bli peppad och glad. Tro mig, om hon skulle välja att lämna riksdagen i framtiden så har hon en lysande framtid som komiker. Ska bli väldigt skönt att få höra Fias härliga stämma i riksdagens stela korridorer på måndag 🙂 Jag lovar även att bli bättre om att skriva lite mer om livet som politisk sekreterare åt en av riksdagens hårt arbetande ledamöter. De första tre arbetsveckorna har varit riktigt roliga eftersom att jag arbetar åt en person som tänker utanför lådan och som arbetar med frågor som även intresserar mig, nämligen EU och energipolitik.

Tänkte avsluta inlägget genom att tipsa till en debattartikel som en av MUF Stockholms toppkandidater, Hanif Bali har skrivit i Brännpunkt. Hanif Bali tycker det är dags för politiker att följa med i samhällsutvecklingen genom att sluta beskatta datorspel och liknande högre jämfört med andra kulturaktiviteter såsom festivaler och liknande. Det tycker jag är helt rätt!  För visst är det så att det finns en stor grupp ungdomar som hellre spelar datorspel tillsammans än att gå till en verksamhet som fokuserar på aktiviteter som var ”inne” under 60-talet än det som intresserar dagens ungdomsgeneration. Kanske dags för fler kommuner att ta efter Nacka genom att införa en kulturcheck…. Bara en tanke.

// Edvin

4 reaktioner på ”I <3 my job!

  1. Kul att läsa att du trivs på jobbet och att det går bra! 🙂

  2. Vad du är fin! Kram.

  3. Ping: Utsikt från elfenbenstornet | Anna Troberg

Kommentera

