Gamla särintressen som inte hänger med

Gah! Blir irriterad över gamla särintressen som inte hänger med i utvecklingen. Nej! Nej! Nej! Jag vill i framtiden inte betala en extra avgift till musikbranchen för att jag äger en mobiltelefon. Jag betalar redan,varje månad, en fast avgift för att lyssna på musik via Spotify i min Iphone. Det räcker. Jag är nöjd. Väldigt nöjd!

Uppdatering: Sedär, Spotify redovisar vinst för 2009 jämfört med förlusten 2008.

SvD

// Edvin

4 reaktioner på ”Gamla särintressen som inte hänger med

  1. Jag räknar med att Moderaterna stoppar sånt här nonsens. Annars kan ni räkna med att tappa många röster.

  2. @ Edvin

    Bra!
    Då förutsätter vi att du jobbar internt för att se till att dumheterna inte går igenom som lagstiftning.

    @ Oskar

    Tyvärr är det nog så att M inte längre går att lita på i det sammanhanget. Dom har gång på gångunder den gågna mandatperioden visat att dom inte står för rättssäkerhet eller rättigheter (utom för stora resursstarka lobbyorganisationer). Dom har kriminaliserat en hel ungdomsgeneration, sålt ut våldsmonopolet till privata organisationer och velat avskaffa oskuldspresumptionen. Tror du dom kommer att dra sig för att ge copyswede lite väl behövliga slantar för något dom varken tillverkat eller uppfunnit – det tror inte jag.

    Jag är liberal Pirat och kommer rösta pirat 2010 eftersom jag inte vill att varke polis eller privata intressen skall få avlyssna mig, förfölja mig, kartlägga min bekantskapskrets utan mitt tillstånd och systematiskt fotagrafera mig på gatorna.

    Jag har rent mjöl i påsen tror jag men det är någon annan som bedömmer mitt mjöl utefter deras godtyckliga regler.

    Mvh
    Fredrik Larsson

  3. Ni är för söta som tror att ni kan få allianskolossen att ändra riktining. Det kommer den inte att göra. Då hade vi inte suttit med FRA och IPRED och snart får vi ACTA nerkört i halsen också. Detta är inte sossarnas verk utan ert. Det finns ingen anledning att tro att 4 år till skulle ändra på den saken. Min röst har inte, den saken är klar.

  4. Ping: Kommer regeringen att leverera? | Mikael Persson

Kommentera

