M och Vattenfall

Dagen efter – Mår som jag förtjänar, nämligen great! Prideparad, valkickoff med Ung Allians och utgång med vänner sätter verkligen sina spår i kroppen. Alltid lika roligt att få träffa vänner, både inom Ung Allians men också inom MUF. Lite butter över att jag kommer missa vår nationella valupptakt nästa helg men den egna föreningen kommer först. Dagens stora politiska nyhet handlar om Centerpartiets förslag i DN Debatt om att sälja en andel i Vattenfall samt starta ett nytt bolag – Framtidensenergi AB. Anna har bloggat om Alliansens långsiktiga och klimatsmarta energipolitik och om Vattenfall AB i synnerhet. Imorgon börjar en ny arbetsvecka och det är nice eftersom att många av mina kollegor kommer droppa in på kontoret efter den kollektiva semesterkoman. Det innebär högre tempo (som sig bör) men också att jag kommer lägga fler aktiviteter till handlingarna. Dessutom kommer en del underbara personer vara tillbaka på kontoret. I win!

Näpp, dags för mig att fortsätta chilla!

// Edvin

Kommentera

