Ändra arvoderingssystem!

SVT har gjort en granskning och kommit fram till att kommunalråd i cirka 40 kommuner runtom i landet har fått en arvodeshöjning på cirka 10 procent. I en del kommuner har man beslutat om att sänka arvodet för kommunalråden. Jag skrev om det här för ett par veckor sedan och jag tror det är bra med en upprepning; Ändra arvoderingssystem (personligen föredrar jag riksdagens). Låt nivåerna följa den allmänna löneutvecklingen. Börja på en rimlig nivå. Svårare än så behöver det inte vara.

// Edvin

En reaktion på ”Ändra arvoderingssystem!

  1. Det värsta var ändå pungsparken mot lärarkåren Lennart Ohlsson lyckades klämma in på några sekunder av tv-sänd tid: ”Jag tycker, om jag jämför med mitt tidigare yrke som lärare och den lön jag hade då, så tycker jag att den högre lön jag har idag, den får jag faktiskt göra skäl för”. Vad menar karln?
    Har läraryket en låg belastning? Anser han att lärare, baserat på hur han själv jobbade, inte gör skäl för sin lön? Det är kommunaliseringen av skolan som dumpat lärarlönerna till en nivå som gör att skolsverige kanske aldrig kommer att resa sig igen.

Kommentera

