We need a European Tea Party Movement!

En kortis – För många av er som har följt mig under flera år så vet ni att jag är en stor vän av Europasamarbetet men att jag inte gillar förmynderi och klåfingrighet oavsett om det kommer från Stockholm City, kommunhusen runtom i landet eller Bryssel. Läste för en stund sedan en artikel på DN.se om att EU-kommissionen kommer presentera ett förslag om att införa en rad olika EU-skatter inom diverse områden. Alltså trots att många av EU:s medlemsländer, framför allt medborgare, genomgår stålbad efter stålbad för att sanera statsfinanserna så vill EU-kommissionen med stöd av flera krafter i Europaparlamentet och runtom i medlemsländerna införa en ny skattenivå. Lägg därtill att Sverige redan i dagsläget är ett högskatteland. Svenska förespråkare, som gillar EU-skatter, kommer använda argument såsom att införandet EU-skatter kommer stärka och fördjupa samarbetet och att det bland annat kommer leda till att medlemsavgifterna blir lägre etc. Well! Det är enligt min mening BS! Så fort en instans får beskattningsrätt kommer det bli svårt att stå emot att vilja införa nya skatter på fler områden och även höja skattesatserna bara för att slösa större summor på diverse tulpankampanjer. Jag förväntar mig att alla goda krafter inom borgerligheten kommer resa sig mot dessa dumheter! Europa behöver en teaparty-rörelse som skickar en tydlig signal till EU-politikerna och eurokraterna: Back 2 Basics!

Uppdatering: Så här i efterhand kan jag väl med handen på hjärtat säga att det Europeiska Unionen behöver är mer av frihetspolitik och ingenting av en rörelse som är fylld av semi-religiösa nötter.

Lovar att till nästa gång tänka efter. Före.

DN

// Edvin

En reaktion på ”We need a European Tea Party Movement!

  1. Ping: Stå för ert ja till Euron — Mikael Persson

Kommentera

