Sommaren är kort men hösten kommer bli epic!

Ni har uppenbarligen märkt att jag har taggad ned på bloggandet under sommaren. Tänker bara snabbt informera er om att det kommer bli en fullspäckad höst för min del. Inom ramen av mitt uppdrag som ledamot i Utbildnings- och arbetsmarknadsnämnden kommer jag att under hösten prioritera att träffa både lärare och elever på Rudbeck samt representanter från lärarfacken. Det händer oerhört mycket på skolområdet just nu och det viktigaste för mig är att lyssna på vad lärarna och eleverna i Sollentuna tycker samt hur vi tillsammans utöver detta kan förbättra både kvalitet och resultat. I övrigt håller jag på att finslipa en rapport tillsammans med Emil Eriksson som sitter i Moderata Ungdomsförbundets förbundsstyrelse och har skickat in två debattartiklar om jobb för ungdomar och bostäder för studenter i Stockholmsregionen. Om ni har några frågor eller funderingar eller vill ge tips på intressanta rapporter och händelser inom mitt ”område” (Utbildning och arbetsmarknad), skicka ett mail till edvin.alam@moderat.se Bloggen kommer vara up and running från och med andra veckan i augusti!

Dagens tips till alla borgare: Gilla FB-sidan ”Borgare mot EMU”.

// Edvin

 

Kommentera

