Vi bör inrätta en Välfärdsinspektion!

Under dom senste veckorna har vi återigen påmints om välfärdsverksmheter som inte följer dom lagar och mål som finns samt  har olika brister i verksamheterna. Jag tycker det är oerhört tråkigt dels eftersom att medborgarna via fritt val ska kunna välja olika utförare efter behov som håller måttet men också för att varje skattekrona ska användas på bästa möjliga sätt, allt annat är slöseri med skattebetalarnas pengar! Våren 2010 fick jag förmånen att tillsammans med tre andra bloggare åka tågturné med Alliansens partiledare, under resan kom vi överens och offentliggjorde nio punkter för att stärka Alliansen inför framtida valrörelser. En av punkterna, som jag fick med, var att inrätta en Välfärdsinspektion. Det behövs en välfärdsinspektion som lik Skolinspektionen har muskler att kontrollera samt säkerställa att ALLA huvudmän följer lagar och mål som finns. Jag är även av åsikten att vi måste förbättra upphandlingsstrategierna för att stärka meddelarskyddet så att medarbetare inom välfärden kan slå larm om allvarliga brister inom verksamheterna utan att få repressalier. Det är min bestämda uppfattning att huvudmän som kontinuerligt missköter sina verksamheter inte ska ha eller få tillstånd att driva välfärdsverksamheter.

DN1, DN2, SvD, E24, SR

// Edvin

En reaktion på ”Vi bör inrätta en Välfärdsinspektion!

  1. Jag laeste precis Sydsvenska Dagbladets intervju med er partiledare Fredrik Reinfeldt. Mar han riktigt bra?
    Jag blir uppriktigt orolig over att Reinfeldt sitter och bestaemmer over vaart land naer han uppvisar paranoida och psykopatiska drag.
    Han har ju vid flera tillfallen tidigare sagt att han hatar nationalstaten Sverige och tycker det ar fel med graenser, han tycker att svenskar ar barbarer och att allt bra med Sverige har kommit utifran.
    Men nu gaar han ut i media och sager att han avskyr Sverigedemokrater!
    Om SD’s Jimmie Akesson hade sagt att han avskyr Moderater saa hade han fatt lopa gatlopp i media och han hade varit slut som politiker.
    Taenker verkligen ni Moderater tillata Reinfeldt att spy ut sitt hat pa detta vis? (Jag tror han behover psykiatrisk hjalp)

Kommentera

