Ein student aus Uppsala

Åh! Har precis kommit hem efter att ha tillbringat 24 korta men riktigt intensiva timmar i Uppsala. Granndistriktet hade distriktsstämma och vi var ett härligt gäng från Stockholm som åkte upp dels för att lyssna på alla intressanta debatter men även fira avslutet av ett lyckat verksamhetsår och början av nytt år fylld med kampanjer, politiska debatter och framtidstro. Först och främst vill jag rikta ett stort lycka till den nyvalda distriktsstyrelsen och MSU- kommittéen. Jag är övertyga att Rikard Sparby tillsammans med resten av distriktsstyrelsen och alla duktiga medlemmar kommer göra ett oerhört bra jobb under 2011/2012.  Banketten var förövrigt amazing! Helt klart den tredje bästa banketten som jag har besökt sedan jag blev aktiv medlem våren 2005. Om du bor i Uppsala och vill engagera dig i distriktet så bör du klicka här.

Det som gjorde mig extra glad var att MUF Sollentunas stjärnskott Jeanette Lindberg åkte med till Uppsala. Hon sitter som ledamot i Barn- och utbildningsnämnden i Sollentuna kommun och har på kort tid visat framfötterna i både kampanj och det dagliga politiska arbetet. Hon är en vass ideolog och räds inte av att ta fram kartan. Dessutom har hon ett hjärta av guld! Lägg namnet, Jeanette Lindberg, på minnet! Det skulle verkligen inte förvåna mig om hon blir en av Moderaternas framstående företrädare om några år. I veckan kommer jag bortsett från 43 timmars jobb att tillbringa tid med mina närmsta vänner och familjen. Har under de gångna veckorna dessvärre lagt dem på hyllan sedan den politiska terminen drog igång. Måste bli bättre på att sätta dem framför allt annat. Men nu måste jag tänka på mig själv. Är dödstrött och vill sova (kommer säkert ändå somna vid 23-tiden).

Önskar er alla en fortsatt trevlig och mysig söndagskväll.

// Edvin