Vilseledande rubrik!

Ibland undrar jag om SvD, Expressen, DN och Aftonbladet läser igenom information från TT eller andra källor! Alliansregeringen stoppar inte möjligheten för elever att läsa upp betygen. Det alliansregeringen vill göra är att reservera Komvux för elever som inte uppnått målen i skolan. Elever som har fått godkänt eller välgodkänt kommer fortfarande att få plugga upp sina betyg.

Läs Mina Moderata KaramellerFel rubrik – Det blir inte omöjligt att läsa upp betyg.

”My god”

// Edvin

Twingly och Intressant.

2 reaktioner på ”Vilseledande rubrik!

  1. Edvin, du har måhända rätt gällande att möjligheten att läsa upp betyg kommer att kvarstå, i någon form, under annat namn.

    Fakta kvarstår ändå. Att minska möjligheten att läsa upp betyg är inte rätt politik.

    Vi har många samhällsproblem som måste vara viktigare men ingen hanterar dessa. Kanske det är lättare att göra små diskreta ändringar än viktiga ändringar?

    Jag är själv moderat men häpnar över att inga stora problem ändras, tvärtom är det helt uppenbart att medelklassen – frisk och välutbildad – får fortsätta att betala mer och mer samt utföra mer och mer av samhällets kärnverksamheter…och skatten ökar.

    Vänta till du får barn i skolåldern så kommer att förstå mig, allt engagemang avkrävs föräldrar som samtidigt har höga krav på jobb etc.

    Vi är på väg mot fel utveckling vill jag säga, tyvärr….

  2. Pingback: Stockholmsvänstern » Men Fy faan Björklund!

Lämna en kommentar