Vänsterpartierna flyr från jobbfrågan

Det räcker inte med att de tre vänsterpartierna vill höja kostnaderna för att anställa ungdomar med 10 mrd, inte vill bygga broar mellan skola och arbetsmarknad, slakta säsongs/extrajobben genom att bryta den svenska modellen genom att införa rätt till heltid. Nu vill de uppenbarligen förvärra situationen främst för ungdomar på arbetsmarknaden genom att införa en särskild skatt ovanpå skatten på arbete för jobbskapare som har ”längre” vikariatstjänster. Det gynnar inte jobbskaparna, ungdomar som står utanför, ungdomar som småjobbar eller ungdomar som flexar mellan studier och arbete. Förslaget är inte bra för den enskilde eller för samhället och skolan, hälso- och sjukvården eller äldreomsorgen. I realiteten innebär ytterligare en mur för alla dem som inte har båda fötterna inne på arbetsmarknaden. Fast å andra sidan är jag inte förvånad. Det är Lars Ohly som föreslagit idén och det är Mona ”det-är-bättre-att-gå-på-ersättning-eller-AMS-åtgärd-än-att-jobba” Sahlin som uppenbarligen nappat på idén. Vänsterpartierna visar att deras viktigaste frågor i valet är butlers, clowner och Fredrik Reinfeldt och Filippa Reinfeldts privatekonomi. Frågan om ”jobben” hamnar längre ned på vänsterlistan vilket i realiteten innebär en nedflyttning av välfärdsfrågorna.  Välfärden tryggas av att fler jobbar inte genom skattehöjningar.

Nu ska jag jobba! Önskar er en trevlig dag!

Bloggar: TB,  Adam

DN, Expressen, SvD

2 reaktioner på ”Vänsterpartierna flyr från jobbfrågan

  1. Håller med dig Edvin. Vi träffades vid valstugan på sergelgatan häromdan. Det var jag som utbildat mig till fastighetsmäklare och råkat illa ut tack vare de rödgrönas politik och ovilja att ställa till rätta det man förstört. Jag har min blogg och trodde ingen hittade till den men nu upptäckte jag att jag fått iaf en kommentar.

    Länka till mig om du vill(www.antirodgronabloggen.blogg.se) och se gärna till att en länk hamnar på moderaternas hemsida. Jag vet inte hur jag lägger in en tracker så folk hittar den. Dock är jag inne på att krossa Mona Sahlins drömmar att få regera en gång för alla och vill att sanningen om hur de rödgröna förstör kommer fram.

    PS Tack för energibollen!

  2. Pingback: Nu får de ge sig! | Kryssa Benny!

Lämna en kommentar