Jag är Maud Olofssons b**ch!

Äntligen hinner jag blogga lite även under den här veckan! Tittade precis på utfrågningen av Centerpartiets partiledare Maud Olofsson och jag måste skriva; You go Maud! Hon gjorde mycket bra ifrån sig eftersom att hon var ärlig och tydlig. Dessutom vågade hon bjuda på sig själv. Fick en flashback till utfrågningarna 2006 då hon lyckades slå ett slag för att införa avdrag för hushållsnära tjänster med det klassiska citatet ”vem målar hos målaren”. Hon lyckades vända på steken – blev mer offensiv efter de första tio minutrarna och lyckades att styra utfrågningen. Det irriterade naturligtvis utfrågarna, i synnerhet Anna Hedemo. Hedemo blev stundtals väldigt aggressiv när hon inte kunde ”sätta dit” Maud Olofsson när energipolitiken och regelförenklingarna dök upp på tapeten. Ger Maud Olofsson fyra plus för insatsen ikväll!

Centerpartiet har chansen att göra riktigt bra ifrån sig under valspurten. Ett tips till landets radio- och TV-stationer är att slänga in Maud Olofsson och Mona Sahlin i en debatt. Då kommer vi garanterat se fyrverkerier (IGEN)! 🙂

Aftonbladet, Expressen, SvD och DN

// Edvin

2 reaktioner på ”Jag är Maud Olofssons b**ch!

  1. Word!

    Trasslade in sig lite i början men briljerade överlag – med faktakoll och ett bra grepp om den liberala kompassen sopade hon nästintill mattan med Hedemo och alla dem som tror att ”jobben ska ramla ner från himlen som manna…”

    … och sen LAS – guld värd för alliansen att det finns ett parti som tar den fajten 🙂

  2. Pingback: Jag är fortf. Maud Olofssons b**ch! <3 « Edvin Ala(m) 3.0

Lämna en kommentar