Fräscht, Kungsholmen!

Titt som tätt ramlar det ut diverse utspel kring infrastrukturen i Stockholm i media. Det kan vara allt från att bygga nya vägar till att ha fler bussar men mer än så är det inte. Men nu har det kommit ett fräscht utspel i från Kungsholmens stadsdelsnämnd. Regina Kevius (m) har tillsammans med samtliga partier i stadsdelsnämnden tagit initiativ till ett upprop. Dom kräver att få besked om hur trafiksituationen på Kungsholmen ska förbättras och har kommit med ett fräscht förslag, nämligen att bygga ned Essingeleden.

Ifall Essingeleden byggs ned slår man två flugor i en smäll, bullret minskar vilket leder till en bättre stadsmiljö för dom som bor i området och att fler har möjlighet att flytta till Kungsholmen genom att det byggs nya bostadsområden. Men det skulle även innebära att fler företagare får en möjlighet att flytta deras verksamheter in till City. Dessutom är det ganska ovanligt att det finns en politisk enighet i en fråga som rör infrastrukturen.

Vi får se ifall uppropet får någon effekt, jag hoppas det.

Läs DN

 

 

”Times are changing”

// Edvin

Twingly, Intressant, Alliansen, Moderaterna, Politik och Stockholm.

2 reaktioner på ”Fräscht, Kungsholmen!

  1. Ett lysande utspel!
    Dock vill jag säga en sak. Du skriver ”bygga nya bostadsområden”. Det skall vi inte alls göra. Vi skall bygga nya stadsdelar! 🙂 Bostadsområden har vi mer än nog av, levande stadsdelar har vi alldeles för få. Nu tror jag iofs det var stadsdelar du menade, men jag reagerade lite på ordvalet bara 🙂

  2. Absolut, Anders! Det är stadsdelar jag menar 🙂

Lämna en kommentar