Tips för att få bättre kondition – Utan föreningsbidrag från kommunen!

Har varit en lång helg, väntar med att skriva ett inlägg om heldagen med nämnden + sammanträdet. Läste för en stund sedan konditionen bland unga har blivit sämre under de senaste 20 åren. Mja, något säger mig att jag har bidragit till den ökningen. Därför tänker jag vända utvecklingen åtminstonde för min kropp.  Mitt mål är att förbättra min kondition under våren! (Något säger mig att metoden jag tänker använda mig utav för att nå mitt mål kommer chocka stora delar av föräldrarsverige, idrottssverige och politikersverige. Samt lattejournalister i Stockholms innerstad). Jag tänker promenera i cirka 30 minuter varje morgon innan jag går till jobbet samt promenera i cirka 60 minuter varje lördag och söndag! Till en början. Babysteps är viktiga. Skillnaden mellan att promenera och skrika efter föreningsbidrag är att man genom konditionsträning blir gladare och piggare medan man enbart sliter ut rösten genom att skrika. Dessutom måste man ansöka efter föreningsbidrag och vänta i flera veckor på att eventuellt få det beviljat  från kommunen. Slöseri med dyrbar promenixtid!  

// Edvin

Lämna en kommentar