Dagen efter dagen

20120129-125802.jpg

Sådär! Nu är jag äntligen redo att fortsätta ta det lugnt hemma hos Henrik. Tanken var ju att jag skulle tillbringa merparten av gårdagen att plugga inför veckans seminarium. Blev inte riktigt så med tanke på att det fanns några störningsmoment. Men när jag äntligen var redo att läsa igenom kurslitteraturen plingade det till i mobilen. Såg att Caroline hade skrivit till mig på Facebook. Så jag loggade in och fick veta att vi hade fått högsta betyg på vår scenarioanalys om Afghanistan 2011-2015. Glädjen var total och trängde undan all plugglust. Yes. Jag var ute igår. Jora, firade stort. Hela momentet med att skriva uppsatsen var kort + intensiv och krävde oerhört mycket tålamod när vi hyperkonsumerade media och läste flertalet rapporter för att backa upp våra tankar med empiriska exempel. Dessutom fick jag säga ”nej” till många vänner som ville träffas under två månaders tid för att fokusera på studierna. Därav var det extra skönt att fira stort igår. Hojta till om ni vill läsa analysen!

Idag ska jag bara sova iväg större delen av dagen. Alternativt titta på TV (om det finns något vettigt dvs). Imorgon ska jag öppna böckerna och förbereda mig inför veckans seminarium och tentan i februari!

// Edvin

20120129-125910.jpg

Lämna en kommentar