MUF:s Vallåt – Sverige jobbar!

Är tillbaka efter en mycket grym valupptakt tillsammans med 1300 andra medlemmar i Moderata ungdomsförbundet. Bilder har lagts upp via Twitter och Facebook för er som är intresserade. Förutom peppande tal av Anders Borg, Liselott Florén, Fredrik Reinfeldt, Niklas Wykman m.fl presenterades Sverige Jobbar TV samt vallåten – Sverige jobbar! Ett stort tack till alla som var med och hjälpte till för att arrangera valupptakten!

// Edvin

3 reaktioner på ”MUF:s Vallåt – Sverige jobbar!

  1. Sverige jobbar?

    Det var på tiden. För nåt måste göras för att få försoffade bidragstagare i arbete i stället för gå på bidrag år ut och in.

    Ska rösta på M i år.

    Hej och hå
    Rösta på blå

  2. Otroligt korkad kommentar.

  3. Skulle gärna vilja veta hur du och övriga unga moderater avser att koma till rätta med slöseriet med offentliga medel inom statliga och kommunala bolag.

    Exemplen är många.

    Under den senaste 10 års perioden har jag haft anledning att intressera mig för Vattenfall och bolag tillhörande Vattenfall i samband med min verksamhet.

    300 miljarder har Vattenfall lånat upp och köpt två kärnkraftverk i Tyskland, Krümmel och Brunsbüttel plus ett i Holland.

    De två kärnkraftverken i Tyskland har stått still i två och ett halvt år med 8 000 anställda. Således inga intäkter men gigantiska kostnader.

    Ett kolkraftverk som Vattenfall påbörjade 2006, Moorburg, vid Elbe inte så lång från Hamburg, blev stoppat av milojöskäl av de tyska myndigheterna. Vattenfall hade då lagt ner 15 miljarder svenska kronor. Moorburg står fortfarande still och har inte gett några intäkter.

    Vad gör vi med ett statligt företag som Vattenfall vars vd och ledning inte alls har beskrivit verksamheten på ett sanningsenligt sätt?

    Jag är en gammal moderat, nu 75. Har varit kommunpolitiker i många år bland de fem översta på den kommunla listan, suttit i de flesta nämnder och ordförande i en tung nämnd. Jag har handelsutbildning och ingenjörsutbildning.

    Med min erfarenjetsbakgrund vågar jag påsta att det finns inget störra svart hål i den svenska ekonomin än Vattenfalls verksamhet. 2 x 100 mijarder plus 15 miljarder i Tyskland plus kostnader för massvis av havererade projekt, Hallandsåsen m fl, skulle kunna ha lyft sjukvården, skolan, åldringsvården mm till sådana nivåer att svenska folket skulle ha blivit mer än nöjda.

    Granska gärna. Det jag påstår blir inte mindre allvarligt vid noggrann genomlysning. Läs gärna min websida som handlar om ett av de mindre vattenfallshaverierna, inom 100 miljoner svenska kronor,men likväl förödande för de drabbade.

    Jan Öhlund

Lämna en kommentar