Den stora boooorgerliga konspirationen

Har noterat att S-bloggare från Copy & Paste-nätverket NetRoots brukar skriva om ”Hööööööööööööögerns Ekokammare” när en organisation släpper en rapport som får uppmärksamhet och när debattörer av olika slag sätter S-ledarna på plats. Såsom förra veckan när det uppmärksammades att Ylva Johansson bjöd in Sven-Olof Sällström till ett möte när övriga oppositionspartier skulle skriva en gemensam text. Hursomhaver. Jag har tittat på bilden över Höööööööööööögerns ekokammare och är imponerad. NätRötterna har som en sekt suttit i en ring och ritat pilar och intalat sig själva om att det finns en stor borgerlig konspiration i Sverige mot Socialdemokraterna och framhäver sig själva som ett gäng hederliga riddare som ska rädda Sverige från kyla och barnaätande zombies. Men i själva verket slåss de mot väderkvarnar och värst av allt är att ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha. Okej jag skrattade oerhört mycket när jag såg bilden samtidigt som jag skrev inlägget. Klarar inte av att skriva mer! Jag tycker faktiskt lite synd om gänget på NetRoots.  De skyller fortfarande sina misslyckanden på andra (exempelvis väljarna) och så länge de gör det så kommer det vara svårt för alla att ta fram huvudet ur sanden.  Snap back to reality! 

// Edvin 

Lämna en kommentar