Den stora boooorgerliga konspirationen II

För några timmar sedan publicerades Dagens DN Debatt där Moderaternas partisekreterare presenterade att hon kommer lägga fram ett förslag till partistyrelsen om att offentliggöra namnen på bidragsgivare som donerar mer än 20000 kronor per år. Noterade i mitt tidigare refererande inlägg att jag glömde ge min syn på det hela. Under samtliga gånger när debatten har blossat upp så har jag haft en klar och tydlig ställning i frågan; jag tycker inte att Moderaterna ska behöva redovisa vilka medborgare som donerar sina egna pengar till organisationen eftersom att jag tycker det ska vara en självklarhet för medborgare att kunna stötta oss ekonomiskt eller via egen kraft under diverse kampanjer och liknande utan att deras partitillhörighet offentliggörs och utan att de hackas sönder av skvallerpress, skvallerbloggar och skvallertwittrare. Det är min syn på det hela och tar jag en titt på flödet så ser jag att det finns delade meningar internt i frågan och det gör mig inte så mycket eftersom att vi är ett stort och brett parti som samlar människor med en massa olika åsikter och idéer. Så att nej Peter Andersson, jag är nog ingen partimegafon. Däremot är det ingen hemlighet att jag har ett oerhört högt förtroende för Sofia Arkelsten som partisekreterare för Moderaterna. Hursomhaver. Jag noterar att bland annat Copy & paste-sekten NetRoots har slagit på stora trumman och försöker komma med en halvtaskig motdrag eftersom att Sofia Arkelsten vill att S och LO ska redovisa det dolda stödet och ge LO-medlemmar som inte sympatiserar med S chansen att inte tvingas stödja S ekonomiskt. Deras reaktion är både tragisk och rolig på samma gång. Det här skrev jag om Copy & Paste-sektens bild över Höööööööögerns ekokammare för någon vecka sedan:

Jag har tittat på bilden över Höööööööööööögerns ekokammare och är imponerad. NätRötterna har som en sekt suttit i en ring och ritat pilar och intalat sig själva om att det finns en stor borgerlig konspiration i Sverige mot Socialdemokraterna och framhäver sig själva som ett gäng hederliga riddare som ska rädda Sverige från kyla och barnaätande zombies. Men i själva verket slåss de mot väderkvarnar och värst av allt är att ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha. Okej jag skrattade oerhört mycket när jag såg bilden samtidigt som jag skrev inlägget. Klarar inte av att skriva mer! Jag tycker faktiskt lite synd om gänget på NetRoots.  De skyller fortfarande sina misslyckanden på andra (exempelvis väljarna) och så länge de gör det så kommer det vara svårt för alla att ta fram huvudet ur sanden.  Snap back to reality! 

Faktum är att NätNötterna efter dagens DN Debatt fortfarande skyller sitt partis interna strider på oss och nu försöker de på ett snyggt sätt framställa det som att storyn med Svenskt Näringsliv och Prime på något sätt är kopplad med Moderaterna. Jösses. Alltså killar. Peter, Johan, Högberg, Sebastian m.fl; Vi tar inte emot bidrag från företag och eller organisationer. Och jag kan med gott samvete utan att sätta orden i någons mun säga att vi skiter fullständigt i era interna  ”dokusåpaskandaler”.

Media: SVT, DN-ledare, AftonbladetSvD, SR

Bloggar: Thomas

// Edvin

7 reaktioner på ”Den stora boooorgerliga konspirationen II

  1. Pingback: Nu har enpartistaten(s) företrädare också fått hybris « Maria Hagbom

  2. Pingback: Hemligheter… « Lotta Olsson (m) Blogg

  3. Ekokammaren kommer från USA där man möjligen kan påstå att det finns fog för uttrycket. Här hemma bär argumentationen faktiskt en löjets prägel.

  4. Pingback: En chefspappas vardag… » Nu ska alla pengar upp på bordet!

  5. Pingback: Vad in i glödheta … | Annarkia

  6. I Ekots lördagsintervju för några veckor sedan var den partisekreterare som du beundrar så helt emot att offentliggöra några av partiets bidragsgivare. Hon vred sig som en orm i en myrstack i sina försök att förklara varför. Nu är det helt plötsligt andra tongångar. Inte utan att man undrar vad som ligger bakom denna helomvändning.

    • Enl Sofia Arkelsten så har man diskuterat frågan länge och därför kommit fram till den här slutsatsen. Och ja, självklart beundrar jag Sofia Arkelsten. Jag har ett högt förtroende för henne som företrädare för Moderaterna generellt och i synnerhet som partisekreterare.

Lämna en kommentar