Diss & Hiss

Idag har jag halvdag på kontoret! Ska nämligen åka ut till Solna stad på verksamhetsbesök för att lära mig om hur de har arbetat i staden med att minska bidragsberoendet samtidigt som de har sänkt trösklarna in på arbetsmarknaden. Titta på bilden ovan så får ni en titt över utvecklingen under de senaste fem åren. Jag är oerhört taggad! I övrigt tänkte jag länka till veckans hiss och diss artiklar.

Veckans diss är: 24 år gamla kartböcker i skolan. Det är sjuk att det forfarande finns skolor runtom i Sverige som inte har ny litteratur.

Veckans hiss: Går till Timbros VD, Markus Uvell! Markus har skrivit en grym artikel på DN Debatt om friskolor och om Allianspartiernas inställning till dem. Låt mig säga så här; Lika mycket som FP klagar över att Moderaterna inte vill avskaffa värnskatten kommer jag klaga på att Jan Björklund har minskar valmöjligheterna för landets elever och nedvärderat vissa typer av utbildningar.