Uppgörelsen mellan Alliansen och MP är inte bra

Jag har under dagen försökt finna ord om vad jag tycker kring dagens uppgörelse om migrationspolitiken mellan Miljöpartiet, Folkpartiet, Centerpartiet, Kristdemokraterna och Moderaterna i synnerhet när det gäller att ge tillgång till sjukvård etc. för vuxna människor som håller sig gömda från svenska myndigheter. Anledningen till att det har varit svårt är för att jag tycker och vill att Sverige ska vara ett fritt land för alla men verkligheten är den att det finns en bred enighet i riksdagen om att vi ska ha en reglerad invandring. Att då börja i den här änden tror jag skapar ordea och riskerar att försvåra det långsiktiga arbetet som jag och många andra har arbetat för internt inom våra partier i olika sammanhang. En person som har slagit huvudet på spiken om dagens uppgörelse är Johan Ingerö, länkar därför över ordet till honom.

Aftonbladet, DNSvD

// Edvin